Thursday, April 25, 2013

Mimpi itu mainan tido..

Nk percaya atau tak terpulang la.Sebab kadang2 ye mimpi itu tido dan kadang2 memang betul benda tu berlaku seperti mana yg pernah ku alami sebelum ini..

Alkisah...
Pada malam tadi aku bermimpi..
Aku mengikut keluarga aku pergi ke suatu tempat yg agak jauh sekali drpd rumah aku di melaka dan juga kuantan.Perjalanan kami mengambil masa 7 jam.. Aku masa tu dalam keadaan terpinga pinga kerana tak tahu apa tujuan ayah mak dgn 2 orang lecturer aku (lect.ikip & lect. uitm ) nk bawa aku dgn beg baju aku yg sarat kt seat belakang.. 

Perjalanan tu amatlah membosankan kerana faham2 je la HIGHWAY la katakan mana ada apa.. Lain la naik train o jalan kampung.Macam2 ada..  hehe..  Sampaikan satu masa tanpa aku sedari aku terlena tido di seat aku.. 

Setelah beberapa jam kemudian....

Ketika itu kenderaan yg kami naiki bergerak perlahan kerana isyarat lampu merah dihadapan dan pada waktu itu....
Aku melihat kiri dan kanan ku..
Terdapat banyak sangat bendera Pulau pinang.. Ok fine.. Aku dh blur.. My mum xde pon ckp nk g umah kawan dia o bercuti. Even kalu dia nk bercuti skali pon.. Xkan la nk pakai baju biasa je.. I mean bukan baju mood melancong..
Ooo well, aku pon juz relax, chill n cool down..

Perjalan diteruskan...

Lps tu kami tersangkut dlm traffic jam..
Perghh.. Bapak giler jam masa tu.. Bleh main game gak la dlm keta avanza tu.. Sampai la ke suatu tempat.. Aku nampak signboard USM.. aku pon ckp dgn mak aku.. "Mak.. Ayah slowkan skit keta bleh x.. Org nk ambik gambar la buat kenang kenangan.." Org bukan bleh dpt masuk pon..  Tetiba mak aku ckp.."Xpayah ambik, kejap lagi kau memang kena masuk pon.. "

Emmm... Ok aku jd lg maximum blur.. "Dlm hati ini berkata, aku minat uitm bukan usm !!! "  Lect. aku pula sampuk "Adam.. sebenarnya usm paling terbaik buat awak sb kt sini segala apa yg awak minat n awak beljar kt kuantan dulu.. semuanya ada di sini.."  Lect. uitm aku tu hanya tersenyum sipu..

Kalu ikutkan hati ni.. Nk je aku memberontak tp apa bleh buat, mereka berlima ni lah antara org yg paling aku hormati di dunia ini..

Selepas itu...

Aku dibawa masuk ke satu blok admin. usm..

Aku perhatikan kt situ..
Ramai sgt budak yg dtg mendaftar kt situ.. Masa kt situ.. Seriously..
Aku rasa nk tergelak berguling guling pon ada.. Sb apa ? Budak yg dtg daftar kt situ semuanya muka hypergiler skema.. Muka jambu.. n Muka ala2 artis Kpop pon ada gak la.. Bayangkanlah dgn rambut tepi sampai tertutup mata lps tu muka..  Mak aiii... Solidnya hitam.. Hahahahaha.. XD

Aku dgn mak aku pon duduk di bangku yg telah disediakan dan sementara itu lecturer aku pulak menguruskan pendaftaran kemasukan aku.. "Seriously, aku memang x berminat dgn subjek graphic kt sini,semuanya nampak macam old skool" bosan... (==')
Aku ingatkan lama rupanya sekejap je.. Sebenarnya lecture aku dh mendaftarkan nama aku 2 bulan dgn persetujuan ibu bapa ku sebelum kedatangan kami di usm ni..

Ok.. My mouth has been gum..

Dek kerana terlalu marah..
Aku pon buat bodoh je apa yg diorang ckp..
Ye la mana taknya.. Buat sesuatu keputusan masa depan aku tanpa perbincangan aku.. Ooohh hellooo..  aku ni masih wujud ok... n aku yg nk belajar bukan lecturer aku o mak ayah aku yg kena belajar..
Sentap gile la gak masa tu.. :-C

Lps drpd tu, kami dibawa mengelilingi kampus induk usm pulau pinang tu.. Kampus dia bleh la tahan.. Besar gak.. Dgn bangunannya yg agak menarik n paling best.. Aku suka tgk reka bentuk Masjid USM tu.. sungguh unik.. Kami juga melawat kolej kediaman pelajar lelaki..

Wow... Dasyat giler...

Semasa kami di sebuah kolej kediaman tu.. Ada la sorang
budak kolej kedaiaman yg tepi bukit tu.. Bleh katakan agak kuang ajaq gak la.. Dgn naik moto besar dia.. Langsung xhormat org tua.. Sabar je hati ni.nama pon "Dak Freshy" so aku pon tahan je perasaan  ni..

Selepas itu......

Alamak.. Dh azan subuh..
Jom kita solat.. :)

No comments:

Post a Comment