Saturday, August 4, 2012

Andai raya tanpaku..

Setiap tahun ada saja kejutan yg aku buat di pagi syawal...

Bagaimana la kalau hari raya tahun ni di sambut tanpa aku..
Mesti sayu rumah keluargaku.. Tambahan pula dgn kuih raya & juadah pagi raya kesukaanku terhidang di atas meja yg aku selalu suapkan kpd adik2 ku dgn penuh keceriaan.
Bagaimanalah perasaan ibuku jika aku tiada disisinya di pagi raya yg mulia itu..
Aku xmampu utk menjawab....

Andai hari raya tahun ini disambut tanpa ku..
Sudah tentu sanak saudara ku akan tertanya tanya " dimana adam" dan ia juga akn membuatkan salah seorang ahli keluarga ku menangis akibat soalan tersebut..

Jika aku tidak dapat beraya tahun ini.. Sahabat-sahabatku dan juga rakan rakanku akn mula berfikir dimana aku,disamping telefonku berbunyi dgn  masej dgn mengatakan " ko kt maner?" 
Masej x dibalas.....

Andai warkah ini adalah utusan terakhirku di blog ini,
Ku mohon ampun dan maaf dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki andainya ku tersilap dlm berbicara,terguris hati dan perasaan kalian... Halalkanlah makan dan minumku di duniat dan akhirat..

Salam Ramadhan dan Selamat Hari Raya Aidilfitri..

Ikhlas dr sudut hatiku,
Adam

No comments:

Post a Comment