Wednesday, September 21, 2011

21/9/2011-Detik kecemasan yg xkan aku lupakan

21/9/2011..
hari yg takkan aku lupakan sepanjang hidupku..
dimana hari berlaku pelbagai rintangan dan cabaran yg harus aku tempuhi..
namun begitu,aku tetap sabar walaupun ia agak mencabar kesabaranku ini dan juga di luar batasan.

Disebabkan malam semalam aku mengalami penyakit lama ku yg agak serious,
pagi ini aku agak takut untuk menjamah sebutir nasi mahupun makanan2 yang lain kerana bimbang dengan kondusi tekak ku ni (dikhuatiri semakin membengkak)..

Selepas melakukan pemeriksaan tekak di unit rawatan tekak,telinga & hidung,Hospital Tengku Ampuan Afzan,Kuantan Pahang..
Aku sangat trauma utk menjamu selera...
tetapi apakan daya ku,jikalau aku x makan,penyakit lain pula akan terjadi..
oleh itu,semasa di perkarangan hospital..
aku hanya menjadi vegetarian yg hanya makan sayur dgn buah-buahan...

Setibanya aku di casa mahkota..
aku skali lagi menghadapi trauma utk makanan..
doktor telah pesan bahawa aku x boleh makan nasi,lauk yg pedas,berminyak,air yg sejuk(berais),minuman berkarbonat...
Jd.. menu aku pada hari ini ialah..
ASAM BOI,ASAM JAWA,ASAM KATUK,ASAM CHERRY,ASAM LIMAU...
bleh katakan semua makanan aku pada hari ni asam dan tersangat masam..

Sesungguhnya barulah aku sedar bahawa betapa peritnya akk lina (jiranku semasa di KEM MAJIDIE,JOHOR BAHRU) menanggung pnyakit ini seawal usia 15 tahun...
Dulu mak aku selalu menjaga akk lina tu...
sb cik nor (mak akk lina) x tahu cara alternatif bagi mengecutkan bengkak dlm tekak..
aku selalu lihat bahawa mak aku selalu memberikan air asam jawa dgn asam boi yg berwarna merah...
so..
dek kerana teringat cara tu..
I Folllowwww..... hehe (^__^)

kawe raso nk muntoh sb terlampau banyak sangat asam yg kawe makey...
tp apo bleh buat... dh tu the best way..
ikut je la...

Apa pon aku mengharapkan doa dari anda semua supaya mendoakan kesihatanku yg baik,keselamatan di lindungi.
Aku hanya insan biasa..
Tidak berpangkat,tidak berharta..
Jikalau aku tersilap langkah,tersalah perilaku..
harap dimaafkan....

PEACE NO WAR...
aka:: teman ni dh x tau nk tulis ape lagi... so bye.. wasalammualaikum.... (^^,)

No comments:

Post a Comment