Wednesday, May 11, 2011

Kerinduan

Dulu..
masa kecil aku selalu bermain dgn kawan-kawan..
sampai satu tahap tu aku x nak balik rumah sebab kami dh siap buat khemah...
selain tu,macam2 la yg kami buat..
bila aku di kampung.. fuhhh ibuku pon x tau nk ckp ape sbnya dr kul 7.00 pg keluar rumah,kul 6.30ptg baru balik.. macam2 game yg aku main.
game aku dulu bukan macam budak sekarang iaitu PSP,PS2,PS3 .game aku dulu agak tradisional skit seperti rondas,congkak tanah,bendang sawah,konda-kondi,layang-layang dll.
bila dikenangkan balik..
memang betul la kata orang bahawa zaman kanak-kanak lebih seronok dr zaman dewasa..
kerana masa kita di usia tersebut,kita tidak kenal pon erti penat n muram..
sentiasa seronok je...

Sekarang,
begitu pantasnya masa berlalu..
umurku juga semakin meningkat ke 22 tahun..
namun sekarang baru la aku faham mengapa ibuku semasa dia berusia 20 tahun,dia sering mengalami rintangan,cabaran yg pd ketika itu dia sedang membesarkan 2 orang anak
yg menjadi harapanya dalam usaha membantu keluarga pada depan.
Sesungguhnya barulah aku faham bertapa kuatnya kasihku terhadap ibuku..
Betulah kata org jika ibu kita itu beleter @ membebel pd masa itu,bukan la bermaksud ia bencikan kita tetapi ia ingin mengajar kita cara yg betul untuk masa depan kita juga...

aku rindu dgn ibuku...
aku sayang ibuku..
aku rindu kampung halamanku..
mengapakah aku selau menjadi mangsa keadaan semasa?
mengapa?
sesungguhnya aku ingin hidup bahagia seperti orang lain...
aku juga ingin hapuskan segala musuh-musuh keluargaku...
aku benci dan jijik memandang kepada manusia yg memelihara syaitan sbg khadamnya...
aku benci kpda manusia yg menyuruh syaitan belaannya itu,menghancurkan pernigaan keluargaku ini...
aku benci dgn syaitan...
aku benci mausia yg berkawan dgn syaitan...

ya allah,sesungguh engkaulah yg maha berkuasa,lindungilah keluargaku ini daripada segala ancaman dan hasrat dengki manusia...
sesungguhnya kpd mu kami berlindung dan kepada mu jugalah kami sujud...

No comments:

Post a Comment