Sunday, April 24, 2011

Nasihat org lama

Setiap org ada masalah mereka..
dan setiap masalah mesti ada jalan penyelesaian..
dan tak perlulah kita menambahkan beban terhadap induvidu tersebut.

Begitulah situasi apabila aku diperlekehkan org..
Aku sedar aku tak sehebat mereka yg berstatus dekan..
tp sesunhgguhnya hasil kerja seni rekaanku telah pun menembusi pasaran antarabangsa..
dan namaku sering disebut2 di negara orang.

Aku sedar aku tak sehebat engkau...
mungkin kau pernah mendapat penghargaan dr sesebuah syarikat kerana ko pandai melukis..
tp jgn la sampai ko kutuk aku kaw2 dpn org ramai dgn kelemahan aku..
ALLAH MAHA ADIL..
semalam(29/4/2011) DIA telah membuktikan bahawa org dikutuk,dihina,dicaci itu mendapat pujian yg tidak terhingga drpd pensyarahnya dek kerana hasil kerjanya yg berstatus diploma>ijazah.
Pada hari yg sama,ko masih tak siap keja lagi.kami yg ko kutuk,ko hina dh pun siap.
Lebih cantik drpd ko punya artwork..

Sesungguhnya betul kata orang2 lama,hidup ini x perlu sombong & x perlu berlagak.
Sebabnya ia akan memakan diri kita sendiri.
Lagi 1 tips yg aku rasa akk ku selalu pesan "kita diam,bukanlah bererti kita kalah".
TERIMA KASIH IBU KU=PUAN MURNI MAJID,AKK NURUL NADIAH MUSA,ADIENDA NIEA,NURATIKAH SULEIMAN.
kerana banyak memberikan semangat,nasihat dan juga pendorong kejayaan aku hari ini...

No comments:

Post a Comment